16 Mart 2008 Pazar

tekerlemeler

GÜNLER

Pazar Pazar paz gelir,
Pazartesi tez gelir,
Salı sallanır gelir,
Çarşamba çullanır gelir,
Perşembe halim,
Cuma canım,
Cumartesi balım.


ÜŞÜDÜM

Üşüdüm üşüdüm,
A benim canım üşüdüm.
Kürkünü giy,, kürkünü giy,
A benim canım kürkünü giy.
Kürküm yok, kürküm yok,
A benim canım kürküm yok.
Alsana alsana,
A benim canım alsana.
Nereden nereden?
A benim canım nereden?
Saraydan saraydan,
A benim canım saraydan.
Saraydan gelirler giderler,
En güzelini seçerler.


FINDIK – FISTIK

Fındık, fıstık,
Kadifeli yastık.
Vallahi yenge,
Ben yapmadım.
Horoz yaptı,
Al çık, bal çık,
Saydım sen çık.


AY AYA

Ay aya,
Ben yaya,
Kızım gitti okula,
Okulda çok çalışmış,
Kurdeleler takınmış,
Etekleri zil çalmış


KÜÇÜK DOSTUM

Küçük dostum gelsene,
Ellerini versene.
Ellerimizle şap şap şap,
Ayaklarımızla rap rap rap.
Bir şöyle bir böyle,
Dans edelim seninle.


AMBAR

Ambar, mumbar,
Git babana yalvar.
Baban olmaz derse,
Git amcana yalvar.
O da olmaz derse,
Sen kendini kurtar.


YARAMAZ

Seni gidi yaramaz,
Hiç yerinde duramaz.
Kapı önünde oynamaz,
Kızdırmadan yapamaz.
Ah seni haylaz,
Seni haylaz.


VAR YOK

Odun buldum, kibrit yok,
Kibrit buldum, odun yok.
Para buldum, cüzdan yok,
Cüzdan buldum, para yok.
Bir at buldum, meydan yok,
Meydan buldum, bir at yok.
Yok yok yok…
DEPREM
dep dep deprem
deprem neymiş?
bilmem
sallanır sallanır
üstümüze çullanır
bir köşeye sinersin
kuzu gibi beklersin
ayşe der ki sallanmam
depremden de hiç korkmam
çünkü evimiz sağlam


AY AY KIZILAY
gök yarıldı seller aktı
yer yarıldı evler çöktü
kimi yaralı kimi ölü
kızılay geldi bizi kurtardı
yaralarımızı sardı


ÖĞRETMENİM
nim nim öğretmenim
öğretmenim canım benim
gel dedi git dedi
inci gibi yaz dedi
gelirim giderim
inci gibi yazarım
öğretmenim annem benim
ben annemi dinlerim


GÜNLER
pazar pazar paz gelir
pazartesi tez gelir
salı sallanır gelir
çarşamba çullanır gelir
perşembe halim
cuma canım
cumartesi balım


YOLDA OYUN OYNAMA
hop hop hopla
zıp zıp zıpla
yolda oyun oynama
annen çağırır duyamazsın
araba gelir göremezsin
ezilirsin
büzülürsün
canın yanar
üzülürsün


TRAFİK IŞIKLARI
sarı ışık cik cik dedi
kırmızı bir yandı bir söndü
yeşil durma geç dedi
renkler şarkı söyledi
sarı ışık sarardı
kırmızı ışık kızardı
yeşil ışık ağladı
arabalar yolları bağladı
düt düt de düt düt


HAFTANIN GÜNLERİ
haftanın günleri yedidir yedi
miyav miyav dedi
inanmadı kedi
pisi pisi pisi sayda bak pisi
pazartesi miyav
salı miyav
çarşamba miyav
perşembe miyav
cuma miyav
miyav miyav
pisi pisi nerede ikisi
biri cumartesi
biri pazar
iki gün tatil var

Hiç yorum yok: